Kom bij ons werken

Pels Rijcken is continu op zoek naar talentvolle mensen. Maar let op; de lat ligt hoog. Zie je dit als een uitdaging, spreekt ons kantoor je aan en denk je over de juiste instelling en ambitie te beschikken? We zien je online sollicitatie graag tegemoet.

advocatuur

Assistant

Wij zijn per direct op zoek naar een assistant voor 37,5 uur per week (fulltime).

De functie
Als assistant ben je, samen met je collega's, verantwoordelijk voor de secretariële ondersteuning van de praktijk van de advocaten. Je werkt in een team van ervaren assistants en levert op een proactieve en servicegerichte manier een substantiële bijdrage aan de service en kwaliteit van de sectie. De praktijkondersteuning bestaat o.a. uit de verwerking van inkomende en uitgaande (e-mail)correspondentie, het maken van afspraken en het beheren van agenda's. Daarnaast redigeer je uitgaande (proces)stukken, bewaak je termijnen en onderhoud je contact met onze cliënten (zowel schriftelijk als telefonisch), wederpartijen en rechterlijke instanties. Ook het organiseren van bijeenkomsten en vergaderingen behoort tot je takenpakket. Als assistant ben jij degene die op de achtergrond de ballen in de lucht houdt binnen de hectiek van de dagelijkse praktijk en weet je ook welke beslissingen je daarbij zelf kunt nemen en over welke zaken je dient te overleggen. Je kunt daarin ook steeds meer verantwoordelijkheden krijgen en de rol verder uitbouwen door werkzaamheden naar je toe te trekken, waarmee je de advocaten dan weer ontzorgt.

Wat bieden wij?
Wij bieden een uitdagende functie in een dynamische en informele werkomgeving in ons kantoor, direct naast Den Haag CS. Je krijgt de gelegenheid tot het volgen van interne en externe trainingen om je als persoon en op het secretariële vakgebied te blijven ontwikkelen. Verder bieden wij goede primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden (salaris tussen € 2.200 en  € 3.077 op fulltime basis), zoals een dertiende maand, een reiskostenvergoeding (2e klas), korting op een fitnessabonnement en een aantrekkelijke pensioenregeling. Daarnaast vinden wij het belangrijk sociale activiteiten met elkaar te ondernemen. Zo hebben we een wekelijkse vrijdagmiddagborrel in onze eigen kantoorbar, organiseren we regelmatig  een uitje en hebben we jaarlijks een groots kantoorfeest. En, op sportief vlak kun je je aansluiten bij de wekelijkse bootcamp, ons vaste voetbal-, hardloop- of wielrenteam.

Wat zoeken wij?
De kandidaat die wij zoeken heeft een afgeronde secretariële opleiding op MBO4/HBO-niveau. Daarnaast heb je enkele jaren ervaring als (juridisch) assistant. Je hebt een brede maatschappelijke interesse, bent proactief, stressbestendig en trekt graag werk naar je toe. Ook ben je in staat om taken zelfstandig uit te voeren en deze naar eigen inzicht te prioriteren. Nieuwe werkzaamheden maak je je snel eigen, je werkt nauwkeurig en bent gericht op verbetering. Ontwikkeling, zowel op persoonlijk als werkinhoudelijk vlak, vind je belangrijk en je staat in dat kader open voor feedback. Bovendien ben je een enthousiaste en representatieve assistant met een servicegerichte instelling en goede communicatieve vaardigheden. Het werken in een team vind je leuk en je bent flexibel, een 9-tot-5-mentaliteit past niet bij jou. Tot slot beheers je de Nederlandse taal uitstekend in woord en geschrift en ook het Engels beheers je goed.

Herken jij jezelf in de kandidaat die wij zoeken? Stuur dan je cv en motivatiebrief via ons online sollicitatieformulier. Bij vragen over ons aanbod kun je contact opnemen met onze HR-adviseurs Eveline Suijver of Linda Verkerk via 070-5153000.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.


Helpdeskmedewerker

Ben jij iemand die graag mensen met ICT-problemen helpt en heb jij al ervaring op een helpdesk? Dan ben jij de kandidaat die wij zoeken!

Wij zijn op zoek naar een helpdeskmedewerker, die onze afdeling ICT voor 40 uur per week wil komen versterken. De afdeling ICT bestaat op dit moment uit 9 medewerkers. De afdeling is verantwoordelijk voor het beheer en de ontwikkeling van alle ICT-middelen. Het betreft een technisch inhoudelijk boeiende functie. Als helpdeskmedewerker zorg je, samen met je collega's, voor een goede ondersteuning van gebruikers bij het gebruik van de hardware, software, randapparatuur en het netwerk. Je registreert problemen, lost deze zoveel mogelijk zelf op, of speelt een probleem door aan je collega's. Ook verzorg je de installatie van hard- en software, pleeg je preventief onderhoud en ondersteun je de overige medewerkers van de ICT-afdeling.

Als helpdeskmedewerker ben je mede het gezicht van de ICT-afdeling. Je bent de spreekbuis van de gebruiker. Een belangrijk onderdeel is het informeren van je collega's over gebruikerservaringen. Het open kunnen staan voor ideeën, opmerkingen en problemen binnen het hele kantoor is een vereiste.

Wat bieden wij?
Wij bieden een uitdagende en veelzijdige functie met veel vrijheid, waar je zelf het verschil kunt maken. Je maakt deel uit van een hoog aangeschreven kantoor met een uniek en onderscheidend profiel. Er is een open bedrijfscultuur waar advocaten, notarissen en professionals benaderbaar zijn. Uiteraard krijg je voldoende ruimte om jezelf te ontwikkelen. Er zijn regelmatig (sociale) activiteiten waarbij je jouw collega's beter kunt leren kennen. Verder bieden wij goede primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden (maximum salaris € 3.516 op fulltime basis).

Wat zoeken wij?
De kandidaat die wij zoeken heeft minimaal een MBO IT diploma niveau 3 of 4 (ICT-certificaten zijn een pre). Je hebt (ruime) ervaring in de ondersteuning van gebruikers een hebt gedegen kennis van Microsoft Operating Systemen en Microsoft Office Applicaties. Je beheerst de Nederlandse taal goed en bent communicatief en sociaal vaardig. Je bent flexibel, bereid om in shifts te werken en gemotiveerd om jezelf verder te ontwikkelen en te certificeren. Je kunt projectmatig werken en je bent zowel een teamspeler als een verbinder.

Herken jij jezelf in de kandidaat die wij zoeken? Stuur dan je cv en motivatiebrief voor 1 augustus 2019 via onderstaande button. Bij vragen kun je contact opnemen met Rick van Dam (Hoofd ICT) via 070-5153206 of Anouk Wetselaar (HR-adviseur) via 070-5153782.


Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.



Senior medewerker gebouwbeheer (1,0 fte)

Ben jij een duizendpoot en vind jij het leuk om met veel verschillende activiteiten bezig te zijn? Zit service verlenen in je bloed, ben jij representatief en graag het visitekaartje van ons kantoor? Dan ben jij de man/vrouw die we zoeken!

Jij bent de verantwoordelijke voor technische werkzaamheden aan het gebouw en de werkplekken. Dankzij jouw technische inzet verloopt het kantoorproces ongestoord en worden (ver)storingen snel en zorgvuldig opgelost.
Sleutel begrippen zijn:
  • Accuraat oplossen van storingen.
  • Het organiseren, opstellen en uitvoeren van planmatige onderhoudswerkzaamheden en het verrichten van periodieke inspecties.
  • Het begeleiden van leveranciers tijdens het uitvoeren van de werkzaamheden, daarbij zie jij toe op de geleverde kwaliteit en veiligheid.
  • Organiseren, voorbereiden en uitvoeren van interne verhuizingen.
  • Bij grote evenementen treed jij op als technisch Floormanager.  Jij zorgt er voor dat het evenement (technisch) goed wordt ondersteund.
  • Deelnemen aan de BHV organisatie (opleiding BHV, ploegleider)
  • Deelnemen aan een piket regeling 

Wat bieden wij?
Wij bieden een veelzijdige functie met veel vrijheid, waar je zelf het verschil kunt maken. Je maakt deel uit van een hoog aangeschreven kantoor met een uniek en onderscheidend profiel. Er is een open bedrijfscultuur waar advocaten, notarissen en professionals benaderbaar zijn. Uiteraard krijg je voldoende ruimte om jezelf te ontwikkelen. Er zijn regelmatig (sociale) activiteiten waarbij je jouw collega's beter kunt leren kennen. Verder bieden wij goede primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden (maximum salaris € 3.250 op fulltime basis).

Wat zoeken wij?

De kandidaat die wij zoeken heeft een MBO werk- en denkniveau en minimaal 5 jaar ervaring in een soortgelijke functie, opleiding in de richting van elektrotechniek, werktuigbouwkunde, of Installatietechniek, eerdere werkervaring bij een zakelijke dienstverlener is een pré. Je bezit uitstekende communicatieve vaardigheden en bent servicegericht, accuraat, flexibel, initiatiefrijk en stressbestendig. Je beheerst de Nederlandse taal uitstekend en je hebt een professionele en representatieve uitstraling. Daarnaast heb je kennis van de kantoorsystemen (Office, Ultimo, GBS).
Regelmatig worden werkzaamheden uitgevoerd buiten de reguliere kantoortijden en je bent daarom bereid om op flexibele werktijden te werken.
Je werkt nauw samen in een team met 3 collega's. Je woont bij voorkeur in (de omgeving van) Den Haag.

Herken jij jezelf in de kandidaat die wij zoeken? Stuur dan je cv en motivatiebrief via onderstaande button. Bij vragen kun je contact opnemen met Leo Voermans (Hoofd Facilities) via 070-5153765.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.


Advocaat medewerker Cassatie

Wil jij werken in het hart van de rechtsontwikkeling? Dan is deze vacature een prachtige kans voor iedere advocaat medewerker met 3 a 6 jaar werkervaring in de civiele cassatiepraktijk.

Pels Rijcken is al decennialang hét cassatiekantoor van Nederland. De cassatiesectie bestaat uit een team van gespecialiseerde advocaten die zaken over de volle breedte van het civiele recht behandelen voor cliënten uit zowel de private als de publieke sector. De cassatiepraktijk is een juridisch veelzijdig werkterrein, waarin expertise op alle belangrijke materiële rechtsgebieden gecombineerd wordt met specifieke deskundigheid op het terrein van het civiele procesrecht.
 
Wat bieden wij?
Bij Pels Rijcken kun je je voortdurend ontwikkelen. Je wordt begeleid en gecoacht door ervaren collega's en werkt veel in teamverband, niet alleen in je eigen sectie, maar ook breder binnen kantoor. Daarnaast volg je ’De Verrijcking': een ontwikkelprogramma op maat gedurende je gehele loopbaan als advocaat bij Pels Rijcken. Onderwerpen als relatiemanagement en persoonlijk leiderschap maken deel uit van dit programma. En vanzelfsprekend kun je ook specifieke (juridisch-inhoudelijke) opleidingen buiten kantoor volgen. Je krijgt dan ook volop de gelegenheid om zowel persoonlijk als vakinhoudelijk te groeien.
 
Wie zoeken wij?
Je hebt ca. 3 a 6 jaar advocatuurlijke werkervaring in een civiele cassatiepraktijk. Je hebt een brede juridische belangstelling en een scherp analytisch vermogen. Zelfstandig opereren en jezelf proactief opstellen is voor jou geen probleem. Wij zoeken een ambitieuze en enthousiaste advocaat die zich voortdurend wil ontwikkelen. Je levert verder een positieve bijdrage aan het team en werkt samen met je collega's aan het beste resultaat voor de cliënt.

Herken jij jezelf in de kandidaat die wij zoeken? Stuur dan je cv en motivatiebrief via onderstaande button. Bij vragen over ons aanbod kun je contact opnemen met Robin Funnekotter (Hoofd Recruitment & Opleidingen).
 


Advocaat medewerker Civiel (proces)recht

Wil jij op het allerhoogste niveau adviseren en procederen in de unieke praktijk van de landsadvocaat? Dan is deze vacature een prachtige kans voor iedere advocaat medewerker met een bestuurlijk-politieke antenne.

Wij zijn op zoek naar een ervaren advocaat (4-6 jaar ervaring) die het team van de sectie Civiel (proces)recht wil komen versterken. De advocaten van deze sectie hebben een dynamische advies- en procespraktijk. Een belangrijk aandeel daarin heeft de praktijk op het snijvlak van civiel recht en bestuursrecht voor cliënten uit de (semi-) publieke sector, waar de uitdaging niet alleen ligt in juridisch-strategische vragen, maar ook rekening moet worden gehouden met de vaak bijzondere bestuurlijk-politieke (en daarmee ook maatschappelijke) context waarin onze cliënten opereren. 

Complexiteit en diversiteit maken deze functie aantrekkelijk voor iedere ervaren civilist.

Wat bieden wij?

Bij Pels Rijcken kun je je voortdurend ontwikkelen. Je wordt begeleid en gecoacht door ervaren collega's en werkt veel in teamverband, niet alleen in je eigen sectie, maar ook breder binnen kantoor. Daarnaast volg je ’De Verrijcking': een ontwikkelprogramma op maat gedurende je gehele loopbaan als advocaat bij Pels Rijcken. Onderwerpen als relatiemanagement en persoonlijk leiderschap maken deel uit van dit programma. En vanzelfsprekend kun je ook specifieke opleidingen buiten kantoor volgen. Je krijgt dan ook volop de gelegenheid om zowel persoonlijk als vakinhoudelijk te groeien.
 
Wie zoeken wij?
Je hebt 4-6 jaar advocatuurlijke werkervaring in het civiele (proces)recht. Daarnaast heb je een brede juridische en maatschappelijke belangstelling. Zelfstandig opereren en jezelf proactief opstellen is voor jou geen probleem. Wij zoeken een ambitieuze en enthousiaste advocaat die zich voortdurend wil ontwikkelen. Je levert verder een positieve bijdrage aan het team en werkt samen met je collega's aan het beste resultaat voor de cliënt.

Herken jij jezelf in de kandidaat die wij zoeken? Stuur dan je cv en motivatiebrief via onderstaande button. Bij vragen over ons aanbod kun je contact opnemen met Robin Funnekotter (Hoofd Recruitment & Opleidingen) via r.funnekotter@pelsrijcken.nl of 070-5153843.

Advocaat-stagiaire Europees recht

Wij zijn per direct op zoek naar een advocaat-stagiaire die de praktijkgroep Europees recht wil komen versterken en zich primair zal focussen op het mededingingsrecht.

De mededingingspraktijk van Pels Rijcken is hoogwaardig en zeer gevarieerd, ook doordat het kantoor de toezichthouder tot haar cliëntenkring rekent. Zwaartepunten zijn de procespraktijk - kartelschadezaken en andere civiele procedures - en de mededingingsrechtelijke aspecten van allerhande transacties. Je zult ook werkzaam zijn in de omvangrijke staatssteunpraktijk van Pels Rijcken. Cliënten zijn zowel Nederlandse als internationale bedrijven en publieke entiteiten.

Als advocaat zal je deel uit maken van de praktijkgroep Europees Recht. Tevens word je onderdeel van de sectie Ondernemingsrecht. Je krijgt aldus de kans om ook buiten de mededingingspraktijk kennis op te doen.

Wat bieden wij?
Wij vinden het belangrijk dat onze advocaten een steile leercurve doorlopen en boeiend werk doen, vaak als onderdeel van een team. Je kunt en moet je continu blijven ontwikkelen. Zo draai je vanaf de start van je loopbaan bij ons volledig mee in de praktijk - pleiten, conference calls, concepten schrijven, et cetera - en krijg je een brede en gevarieerde opleiding in het mededingingsrecht en aanpalende rechtsgebieden. Uiteraard word je voortdurend begeleid en gecoacht door ervaren advocaten.

Naast de externe beroepsopleiding volg je ook het interne opleidingsprogramma 'De Verrijcking': een ontwikkelprogramma op maat gedurende je gehele loopbaan als advocaat. En, samen met de andere advocaat-stagiaires, kom je wekelijks bijeen in een werkgroep onder leiding van de landsadvocaat en neem je deel aan kennisbijeenkomsten en sectievergaderingen. Je krijgt dan ook volop de gelegenheid om zowel persoonlijk als vakinhoudelijk te groeien.

Wie zoeken wij?
De kandidaat die wij zoeken heeft (bijna) een juridische master afgerond en heeft kennis van en affiniteit met het mededingingsrecht. Je hebt een brede juridische en maatschappelijke belangstelling. Een sterk analytisch vermogen is essentieel. Verder beschik je over goede communicatieve vaardigheden en toon je initiatief. Je spreekt en schrijft uitstekend Engels. Daarnaast lever je met plezier een positieve bijdrage aan het team en werk je samen met je collega's aan het beste resultaat voor de cliënt.

Herken jij jezelf in de kandidaat die wij zoeken? Stuur dan je stukken via onderstaande button. Bij vragen over ons aanbod kun je contact opnemen met Elisabeth Matthes (recruiter).


Advocaat-stagiaire Ondernemingsrecht (Litigation)

Ben je (bijna) civielrechtelijk afgestudeerd en lijkt het je leuk om te procederen en te adviseren over een breed scala aan unieke ondernemingsrechtelijke vraagstukken? Dan is deze vacature een prachtige kans om een eerste stap te zetten in je carrière.
 
Het team bestaat uit ongeveer 25 advocaten die werken in spraakmakende procedures, uitdagende transacties en complexe adviestrajecten. Vaak in het brandpunt van de actualiteit. Wij adviseren en begeleiden ondernemingen en hun ’stakeholders', de Staat, toezichthouders en de grote steden in de Randstad. Ons kantoor procedeert veel; de sectie Ondernemingsrecht heeft een bloeiende corporate, financial en commercial litigation praktijk voor Nederlandse en internationale corporates. De advocaten en notarissen werken geïntegreerd samen. Wij werken hard en gedreven en zijn gericht op de top van het bedrijfsleven en leveren dan ook de beste juridische dienstverlening.
 
Complexiteit en diversiteit maken deze functie een uitdaging voor iedere enthousiaste starter.  
 
Wat bieden wij?
Wij vinden het belangrijk dat onze advocaten een steile leercurve doorlopen en boeiend werk doen, vaak als onderdeel van een team. Je kunt en moet je continu blijven ontwikkelen. Zo draai je vanaf de start van je loopbaan bij ons volledig mee in de praktijk - pleiten, conference calls, concepten schrijven, et cetera - en krijg je een brede en gevarieerde opleiding in het ondernemingsrecht. Uiteraard word je voortdurend begeleid en gecoacht door ervaren advocaten.
 
Naast de externe beroepsopleiding volg je ook het interne opleidingsprogramma ’De Verrijcking': een ontwikkelprogramma op maat gedurende je gehele loopbaan als advocaat. En, samen met de andere advocaat-stagiaires, kom je wekelijks bijeen in een werkgroep onder leiding van de landsadvocaat en neem je deel aan kennisbijeenkomsten en sectievergaderingen. Je krijgt dan ook volop de gelegenheid om zowel persoonlijk als vakinhoudelijk te groeien.
 
Wie zoeken wij?
Je bent (bijna) civielrechtelijk afgestudeerd met goede resultaten. Je hebt een uitgesproken interesse in de litigation praktijk. Ook heb je een brede juridische en maatschappelijke belangstelling en beheers je de Nederlandse en de Engelse taal uitstekend, zowel mondeling als schriftelijk. Een sterk analytisch vermogen is essentieel. Wij zoeken getalenteerde, ambitieuze en enthousiaste advocaat-stagiaires die in de top van de zakelijke dienstverlening willen werken. Verder beschik je over goede communicatieve vaardigheden en toon je graag initiatief. Je bent een teamspeler, sociaal en zelfbewust, je werkt graag samen en je hebt een groot vermogen tot sociale binding.

Herken jij jezelf in de kandidaat die wij zoeken? Stuur dan je cv en motivatiebrief via onderstaande button. Bij vragen kun je contact opnemen met Elisabeth Matthes (recruiter).


Werkstudent Arbeids- en ambtenarenrecht

Ben jij eind bachelor- of beginnend masterstudent en wil jij tijdens je studie al inhoudelijk aan de slag als werkstudent? Dan zijn wij op zoek naar jou om de sectie Arbeids- en ambtenarenrecht te versterken.
 
De sectie Arbeids- en ambtenarenrecht voert een brede praktijk en bedient zowel publieke als private cliënten. Als werkstudent help je ons onder andere met het opstellen en actualiseren van onze modellen en het bijhouden van de jurisprudentie. Daarnaast ondersteun je de advocaten binnen de sectie met hun dagelijkse werkzaamheden, bijvoorbeeld door het voorbereiden van presentaties en adviezen.
 
Wat bieden wij?
Je krijgt de kans om deel uit te maken van onze unieke praktijk. Een werkstudentschap is niet alleen een goede manier om je opgedane kennis in praktijk te brengen, maar ook om een kijkje te nemen in de keuken van een groot advocaten- en notarissenkantoor. Bovendien kan je door middel van vele (sociale) activiteiten de sfeer en mensen van ons kantoor goed leren kennen. Uiteraard ontvang je voor je werkzaamheden een marktconform salaris.  
  
Wie zoeken wij?
Je bent minimaal zes maanden beschikbaar gedurende (ongeveer) 2 dagen per week en hebt ervaring met het Arbeidsrecht. Daarnaast beschik je over goede mondelinge en schriftelijke vaardigheden.
  
Herken jij jezelf in dit profiel? Stuur dan je cv, cijferlijst(en) en motivatiebrief via onderstaande button. Voor eventuele vragen kun je contact opnemen met Elisabeth Matthes (recruiter).


Werkstudent Bestuursrecht

Ben jij eind bachelor- of beginnend masterstudent en wil jij tijdens je studie al inhoudelijk aan de slag als werkstudent? Dan zijn wij op zoek naar jou om de sectie Bestuursrecht te versterken.
 
Als werkstudent help je ons met het uitzoeken van juridische vragen, het schrijven van notities, jurisprudentieonderzoek en andere inhoudelijke werkzaamheden op het terrein van het bestuursrecht. Onze advocaten voeren een brede advies- en procespraktijk voor onder meer de Staat, provincies, gemeenten en toezichthouders op het gebied van openbaarheid van bestuur, toezicht & handhaving, subsidies, gereguleerde markten, gezondheidsrecht, privacy, Europees recht, vreemdelingenrecht en volkshuisvesting. De Algemene wet bestuursrecht (Awb) speelt daarbij steeds een belangrijke rol.
 
Wat bieden wij?
Je krijgt de kans om deel uit te maken van onze unieke praktijk. Een werkstudentschap is niet alleen een goede manier om je opgedane kennis in praktijk te brengen, maar ook om een kijkje te nemen in de keuken van een groot advocaten- en notarissenkantoor. Bovendien kan je door middel van vele (sociale) activiteiten de sfeer en mensen van ons kantoor goed leren kennen. 
  
Wat zoeken wij?
Je bent minimaal zes maanden beschikbaar gedurende (ongeveer) 2 dagen per week en hebt ervaring met het Bestuursrecht. Daarnaast beschik je over goede mondelinge en schriftelijke vaardigheden.
  
Herken jij jezelf in dit profiel? Stuur dan je cv, cijferlijst(en) en motivatiebrief via onderstaande button. Voor eventuele vragen kun je contact opnemen met Elisabeth Matthes (recruiter).


Kandidaat-notaris Ondernemingsrecht

Ben jij (bijna) klaar met je master Notarieel Recht en wil je werken in een unieke en dynamische ondernemingsrechtpraktijk? Dan is deze vacature een prachtige kans om een eerste stap in je notariële carrière te zetten. Pels Rijcken is op zoek naar een enthousiaste kandidaat-notaris voor de sectie Ondernemingsrecht. Binnen deze sectie werkt het notariaat nauw samen met de advocatuur. De sectie kan de Staat, decentrale overheden, toezichthouders, (multi)nationale ondernemingen, maar ook non-profit organisaties tot haar cliëntenkring rekenen. Daarbij adviseren de (kandidaat)notarissen bijvoorbeeld over fusies en overnames, herstructureringen van concerns, fondsvorming en publiek-private samenwerking.

De complexiteit en diversiteit van de werkzaamheden maken deze functie een uitdaging voor iedere kandidaat-notaris in spe.


Wat bieden wij?
Pels Rijcken vindt het belangrijk dat je je continue kunt blijven ontwikkelen. Zo draai je vanaf de start van je loopbaan volledig mee in de praktijk en word je door een ervaren (kandidaat)notaris dagelijks begeleid en gecoacht. Naast de externe notariële beroepsopleiding volg je ook het interne opleidingsprogramma "De Verrijcking": een (persoonlijk) ontwikkelprogramma gedurende je gehele loopbaan als (kandidaat-) notaris. Je maakt deel uit van een grote groep ’stagiaires', die wekelijks in een werkgroep bijeenkomt onder leiding van de landsadvocaat. Daarnaast krijg je ook volop de kans om je zowel persoonlijk als vakinhoudelijk te ontplooien.

Wat zoeken wij?
Je bent (bijna) notarieel rechtelijk afgestudeerd en hebt kennis van het ondernemingsrecht. Ook heb je een brede juridische en maatschappelijke belangstelling. Een sterk analytisch vermogen is essentieel. Wij zoeken een ambitieuze en ondernemende kandidaat-notaris die zich graag wil ontwikkelen, zowel op vakinhoudelijk als persoonlijk vlak. Verder beschik je over goede communicatieve vaardigheden en toon je graag initiatief. Samen met het team van ondernemingsrecht ga je enthousiast aan de slag om het beste resultaat voor de cliënten van Pels Rijcken te behalen.

Herken jij jezelf in de kandidaat die wij zoeken? Stuur dan je cv en motivatiebrief via onderstaande button. Bij vragen over ons aanbod kun je contact opnemen met Elisabeth Matthes (recruiter).
 


notariaat

overig


Procedure

Bij Pels Rijcken verloopt sollici­teren via een vaste proce­dure. Hier­door weet je precies waar je aan toe bent. De sollicitatie­procedure bestaat uit:

selectie

Schriftelijke selectie door de recuiters
Binnen tien dagen hoor je of je wordt uitge­nodigd voor een online assess­ment

eerste gesprek

Het eerste gesprek wordt gevoerd met twee advocaten/­notarissen en een recruiter

tweede gesprek

Het tweede gesprek bestaat uit het maken van een casus op kantoor, gevolgd door een gesprek met twee advocaten/­notarissen en de beoogde patroon

en verder?

Binnen vijf dagen na het tweede gesprek hoor je of we je een aanbod doen

Arbeidsvoorwaarden

Als advocaat/(kandidaat-)notaris profiteer je bij Pels Rijcken van goede arbeids­voor­waarden en een salaris met vaste groei­momenten.

Ook de secundaire arbeids­voor­waarden zijn uitstekend. Denk aan een dertiende maand, mobiele telefoon, reis­kosten­ver­goeding, vijfen­twintig vakantie­dagen, collectieve pensioen­regeling en ziekte­kosten­verzekering.

En natuurlijk 'De Verrijcking', ons interne opleidings­programma dat je hele carrière blijft doorgaan. Wij zijn één van de weinige kan­toren die zo'n uitgebreid programma op maat biedt.